Jakie jest znaczenie sloganu w reklamie?
Dobry slogan reklamowy zapamiętywany jest niemal na zawsze. Wymyślenie chwytliwego hasła jest jednak sztuką, która udaje się najlepszym. Slogan to niezwykle istotny element reklamowy. Jakie powinien pełnić funkcje? Do jego najważniejszych zadań należy skłonienie do działania. W sloganach często zawarte są sformułowania, które mają oddziaływać na nasze emocje. To z kolei motywować ma do zakupu. W sloganach często zawarta jest również polemika.
Wielu twórców reklam korzysta z przenośni i porównań. Najlepiej, jeśli są one zaskakujące. Wówczas zwiększa się szansa na to, że slogan, a zarazem reklama, zostaną zapamiętane przed odbiorców. Slogan powinien być oryginalny i wyróżniać się na tle pozostałych. Dla wielu specjalistów, którzy zajmują się marketingiem, slogan stanowi niejako wizytówkę produktu. Z tego powodu tak ważne jest umiejętne dobranie słów i sformułowań. Warto jednak wspomnieć, że niekiedy dobry slogan może być przeszkodą, zwłaszcza jeśli klient bardziej koncentruje się na haśle, niż na samym produkcie.